28 juni 2013

PvdA Wethouder Roelof Stäbler verricht Start handeling voor de uitvoering bruisend Stadscentrum bij project SBHS-locatie. Dmv het verwijderen van de muurschildering van Jan Van der Zee

De werkzaamheden voor verbetering van het Stadscentrum gaan van start! Van 19 juni t/m 19 juli 2013 gaat de voormalige SBHS-locatie aan de Erasmusweg in Hoogezand gestript worden van brandbaar materiaal en het kunstwerk van Jan Van der Zee wordt verwijderd.

Om het risico van brandstichting aanzienlijk terug te brengen gaat Steenhuis Sloopwerken het gebouw van binnen strippen van brandbaar materiaal. Daarnaast wordt de muurschildering van 3,2 x 2,6 meter van kunstenaar Jan van der Zee in zijn geheel uit het gebouw verwijderd en opgeslagen in depot voor restauratie. Hiermee wordt het kunstwerk van Van der Zee veiliggesteld, zodat deze een nieuwe plek kan krijgen in het toekomstige Huis van Cultuur en Bestuur.